Na de start van covid-19-gerelateerde effecten en maatregelen kwam in maart veel met een harde knal tot stilstand. Bij ons als ICT Media was dat niet anders. Even snelle en grove berekening leerde dat het tot wel 80 procent omzetverlies kon betekenen.

Na vruchtbaar brainstormen en gelijk de koers aanpassen zijn we dit jaar toch tot een waanzinnige productie gekomen! Tientallen online rondetafelsessies, CIO TV-uitzendingen, online summits en uiteraard de digitale/virtuele variant van ons flagship event CIODAY. Verder een gestage stroom aan whitepapers, reports, analyses, digitale magazines en honderden artikelen (interviews) op ITexecutive.nl.

Dit alles cumuleerde tot ongekende aantallen views, hits, reads, likes enzovoorts. Alleen CIO TV (32 live uitzendingen van april t/m 18 december) zorgde met 320 uur TV en 118 gasten al voor meer dan 120.000 views op IT-executive.nl en YouTube. De aankondigingen op LinkedIn genereerden meer dan 120.000 views en 22.000 likes.

Was die productie dan goed genoeg om die 80 procent omzetverlies te voorkomen? Helaas niet! Veel digitale/virtuele activiteiten kennen allereerst een lagere prijsstelling dan de fysieke variant. Oftewel, klein bier. Daarnaast was en is sprake van een zogenaamd adoptie-probleem: klanten en gebruikers hebben de kat uit de boom gekeken. Totdat men door had dat het gewoon niet anders kon.

Wat heeft het ons dan wel gebracht? Op de eerste plaats voldoening over het feit dat we relevant zijn gebleven door op grote schaal nieuws te maken en informatie te delen. Dat we niet ‘niet thuis geven’. Dat we onszelf zijn blijven heruitvinden en we nu al weer op 3.0 versies zitten van de digitale activiteiten. We zijn bovendien trots op de virtuele CIODAY2020, die ongekend was voor NL-begrippen.

Net als destijds in de fysieke wereld lopen we nu ook digitaal weer voorop en spelen we als enige Champions League. Als ICT Media blijven we immers meesters in het verbinden van mensen, bedrijven en ecosystemen. Die missie drijft ons, geeft ons energie en heeft ons als team in korte tijd ongeloofelijk digi-mature gemaakt. De wereld is onze nieuwe playground.

Dat alles is zo veel meer waard dan dat rottige omzetverlies in 2020. Dat maken we wel weer een keer goed in 2021 of 2022.

Zo, nu eerst een lekker groot biertje en proost op 2021!

Team ICT Media

Dit is het vaste redactieaccount van IT Executive. Hierachter gaan meerdere redacteuren schuil. Je bereikt ons op redactie[at]itexecutive.nl.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam