Voor de meeste organisaties staan ​​klantgegevens en gerelateerde bedrijfsdomeinen centraal in hun digitale transformatie. Deze domeinen omvatten master data over prospects, klanten, accounts, locaties, transacties, voorkeuren en bijbehorende referenties.

Klantinformatie vereist inzicht in de belangrijke master data, nieuwe soorten data en indicatoren als betrokkenheid, sentiment, waarde, ‘journey’ en andere voorspellende elementen. En omdat nagenoeg elk systeem klantgegevens bevat, ontbreekt het organisaties vaak aan een volledig overzicht of een totaalbeeld van de klant.

Als gevolg hiervan beperken onvolledige, onnauwkeurige en niet-verbonden gegevens vaak de mogelijkheden van belanghebbenden om strategieën uit te voeren om het juiste aanbod op het juiste moment te leveren voor de juiste impact op de klant.

Om strategische initiatieven met hoge prioriteit, de verwachtingen van de organisatie en nieuwe soorten data aan te pakken, zijn veel organisaties begonnen hun gegevenshorizon te verbreden met deze belangrijke master data en ongestructureerde data, zodat ze verborgen inzichten over klanten kunnen ontdekken.

Hierin speelt de CDO een cruciale rol. Als data-specialist én data-evangelist van de organisatie, kan hij of zij de merkwaarde en impact van de organisatie vergroten door niet alleen een positieve gebruikers- en klantervaring te leveren, maar ook onmiddellijk een tastbare financiële impact en return on investment.

Download het e-book voor meer informatie.

.

Informatica is the Enterprise Cloud Data Management leader that accelerates data-driven digital transformation. Informatica enables companies to unleash the power of data to become more agile, realize new growth opportunities, lead to new inventions resulting in intelligent market disruptions. Over the past 25 years, Informatica has helped more than 9,000 customers unleash the power of data. For more information, call +31 (0)20 708 1800.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam